.
میوه تنظیم بازار شب عید قم خریداری و ذخیره سازی شد
1402/12/20
مدیر تعاون روستایی قم با اشاره به تامین و تدارک میوه مورد نیاز شب عید، گفت:‌ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان،‌ مقدار قابل توجهی سیب، پرتقال و خرما برای مدیریت بازار قم در ایام پایانی سال، ماه مبارک رمضان و تعطیلات سال‌نو خریداری و ذخیره‌ سازی شد.
مجید حمیدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بر اساس تکالیف ابلاغی و سیاست‌های تنظیم بازار کل کشور و کارگروه تنظیم بازار استان تمام تلاش خود را برای مدیریت بازار میوه شب عید به کار گرفته‌ایم و در این زمینه با مشکل و محدودیتی مواجه نیستیم.
وی با اشاره به تجربه همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ماه مبارک رمضان، ایام تعطیلات نوروز امسال را به طور کامل پوشش داده‌است اما با این‌ها میزان میوه تدارک دیده شده برای تنظیم بازار شب عید در قم نه تنها نسبت به سال کاهش نیافته بلکه افزایش نیز پیدا کرده‌است.
وی ادامه داد: در همین رابطه 100 تُن سیب سمیرم، 200 تُن پرتقال مرغوب شمال و 10 تُن خرمای مضافتی برای تنظیم بازار شب عید استان تامین و تدارک دیده شد، حتی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شد حجم بیشتری از این میزان به عنوان ذخیره اطمینان بخش خریداری شود که اقدام لازم در این خصوص نیز صورت گرفت.
حمیدی با اشاره به اینکه با نظر اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار، اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان به عنوان مباشر اجرای طرح انتخاب شد، افزود: میوه‌های خریداری شده در سردخانه‌های مورد نظر در بهترین شرایط ذخیره‌سازی و نگهداری می‌شود و کیفیت آن‌ها تا زمان عرضه حفظ خواهد شد.
وی تاکید کرد: زمان و مکان‌ عرضه محصولات در روزهای پایانی سال بر اساس نظر کارگروه تعیین و اطلاع رسانی لازم در این رابطه انجام خواهد شد، قیمت‌گذاری نیز بر اساس دستورالعملی خاص با توجه به رصد بازار و زیر قیمت خرده‌فروشی انجام می‌شود.
گفتنی است تعاون روستایی استان بر اساس رسالتی که برعهده دارد با اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی فعال در زیر مجموعه خود ارتباط نزدیکی برقرار کرده و از این طریق اجرای سیاست‌های مورد نظر حاکمیت در این بخش را دنبال می‌کند.
ایجاد بسترهای لازم برای تنظیم بازار محصولات اساسی حوزه کشاورزی از جمله مهمترین ماموریت‌های تعاون روستایی است که در همین ارتباط این مجموعه در موقعیت‌های مختلف همچون ایام پایانی سال با به‌کارگیری ظرفیت‌های در اختیار خود، تحقق آن را عملی می‌سازد
تعاون روستایی در زمینه حمایت از تشکل‌های زیرمجموعه خود و نظارت بر نحوه فعالیت آن‌ها، به وظایف خود عمل می‌کند و همچنین به اموری مانند بحث آموزش اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی فعال در حوزه کشاورزی برای تقویت بیش‌ازپیش آن‌ها نیز می‌پردازد.
تعداد مشاهده خبر44 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal
    بارگذاری چیدمان اولیه